Mijn zeer gewaardeerde volgers - My dear and much appreciated followers

maandag 28 februari 2011

Maestro... musica!

Een hele goede Italiaanse vriend van onze familie wordt 60, ik ken hem zelf nu al zo'n dikke 30 jaar. Door de jaren heen is de vriendschap gebleven en zijn vrouw en kinderen hebben een verrassingsfeestje voor hem georganiseerd. Geld in een envelop geven vind ik behoorlijk saai, het is per slot van rekening toch een feestelijke aangelegenheid! En dan ga je denken, Italianen, muziek, gezelligheid en zo ben ik op het idee van de accordeon gekomen. Heb een mintblikje genomen en dit vormde de basis van mijn muziekinstrument. Envelopjes op maat gemaakt, was nog even passen en meten tot ik de juiste maat had :-) en hier kan het geld dan mooi in. De stempel die ik heb gebruikt, is Humble Harry en komt van Scrollswork, daar hebben ze echt supermooie stempels! Ik had nog een klein stukje papier van Graphic45 liggen voor de achtergrond. Het feest kan beginnen: "Maestro... musica!"
A very close Italian friend of our family is turning 60. I've known him for about 30 years now. Through the years our friendship remained close and his wife and kids have organized a surprise party for him. To wrap money in an envelope is quite boring, it's a special age after all! And so I started thinking: Italians, music, people gathering, yes, accordeon! I took a mint tin which formed the basis of my musical instrument. I had to measure and measure again until I had the right size envelopes in which the money can be put.  The stamp I used is Humble Harry, which can be bought at Scrollswork where you can find the prettiest of stamps! I still had a little piece of scrap paper of Graphic45 which I used as a background. Let the party begin: "Maestro... musica!"
Challenges:
Stamping with dragon (#Birthdays)
flourishes.org (#106 Birthdays)
Charisma cardz (#8 Black, white, one colour)
The secret crafter saturday (#123 Fancy folds)
A spoon full of sugar (#140 Birthday wishes)
Cupcake craft (#131 Anything but square)
Wild orchid (#18 Anything goes)
Totally gorjuss (#69 Black and...)

41 opmerkingen:

  1. I love what you have done with Harry and so will your friend! He is one of my favorite stamps! Amazing you are!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig inventief ben je, Ira. Ik vind het heel mooi, de ontvanger zal hier vast ook wel blij mee zijn.

    Nog een fijne dag,
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deine Kresationen finden mich immer speechless. Du machst das alles mit so viel Überlegung und Sorgfalt, ich bin ganz hingerissen! Deine Geduld hätte ich gerne, habe ich ja schon oft erwähnt. Eine tolle Arbeit die bestimmt großen Gefallen finden wird! Chapeaux!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. how adorable is that, ira! love it! so super creative as always. thanks for sharing and have a lovely evening! i'm so exhausted and it's only the beginning of my day :(. *hugs* steph :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ira, I just love him! You did an awesome job and I love that you used him on a birthday card! Too adorable!
    Hugs,
    Jacque

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wow wow! Wat heb je dat weer gaaf gemaakt zeg! Echt geweldig om zo kado te geven! Hoe verzin je het weer? Ja ik weet het...Italianen, muziek, gezelligheid maar toch....ik vind het maar knap hoor dat je dan hier op komt!
    Liefs, San

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, this is amazing--and what a special idea!!! Perfect!!
    XO

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ira,you have made the big work to receive this accordion! It so is surprising! You do fantastic things!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wow, I love it!!! Prachtig, origineel, zal ik nog doorgaan? Gewoon af!
    Liefds Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What an unusual card, Love it, thanks for joining us at Stampin with the dragon

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. What a beautiful and special project Ira, the birthday boy is going to LOVE this! : )
    I took a look at the link, they really have some cool stamp, thanks for the link!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel knap gedaan hoor!
    groetjes
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is gaaf wat een cool idee ook .Dat gaat hij vast heel leuk vinden...heel mooi gemaakt Ira.
    groetjes,lean

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ira y sus maravillosas y geniales ideas!!!
    Que hermosura!!!!!!! Realmente me encanto!!
    Felicitaciones por el regalo sorpresa que recibiste ayer!!!
    Te mando un beso muy grande!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. gorgeous creation and so yummy too, thanks for sharing your lovely work with us at the SCSC
    Hugs Kate xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, Ira, wat ziet dit er geweldig mooi en origineel uit! Super!
    Liefs, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fantastic project, Ira! Just brilliant! Thanks for joining us at Cupcake Craft Challenges and good luck! Delphine xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou Ira, dit vind ik nog eens creatief. Wat een schitterend idee! Daar is hij vast heel blij mee met zo'n origineel geschenk.
    Enne, bedankt voor je lieve complimentjes en wilde je even zeggen dat ik helemaal fan van jou werk ben! :-)
    Groetjes, Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Incredible ... you never cease to amaze me ... I'd love to have seen more photos though ... Have a wonderful time I'm sure he'll love it!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, what a wonderful project and special keepsake, your friend will be thrilled.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Niet te geloven Ira, wat ben je toch een handige meid. Het lijkt wel toveren wat je hebt gedaan!
    Hoe keek de ontvanger of zijn ze van jou niet anders gewend? Ik gaf mijn bennie gisteren een waxhoed om lekker mee in de regen te kunnen lopen, de visite was verbaasd dat ik er niets aan had toegevoegd. Gelukkig had ik ooit een doosje bonbons gekregen met een leuk lint eromheen en een bloemetje erop. Dat geheel heb ik op de waxhoed bevestigd, toen werd mijn cadeau pas serieus genomen.
    Ik hoop dat jullie een fijn feest beleefd hebben, wij ook maar ik ben nu helemaal "leeg".
    Ik hoop met knutselen mijn batterijen weer vol te krijgen, liefs hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Like I said--awed and astounded {shaking head}. You are a genius! That is the cutest project. I just love how your mind works. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. gorgeous birthday creation thank you for sharing your lovely work with us at Stampin with the Dragon
    Hugs Kate xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. What a great card. I love it! Thanks for joining us at Stamping With The Dragon.
    Hugs,
    Beth

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Absolutely brilliant! So very impressive and fantastic....

    BeantwoordenVerwijderen
  26. What a very special and fun gift for you friend! I'm sure he'll be thrilled. Hugs my friend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow! I admire your imagination and creativity Ira! This would be a cherished gift! Remarkable!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. This is gorgeous Ira! You did that with a mint tin? Awesome!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hi Ira,
    I hope you're having a great day--I just popped over to say "hi!"
    XO

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jáááááááá weer een absolute klapper! Wow wow wow wow; kan nog wel ff zo doorgaan maar lieverd; wat een juweel!!!!! Het idee alleen al; hoe-kom-je-er-toch-ie-de-re-keer-weer-op :)
    Weergaloos, brilliant en adembenemend mooi.
    Zoiets past in een galerie; handmade, special request...ooit wordt dit een collectors'item. Ik vind al die kleine envelopjes helemaal het einde!
    Fijne avond,
    Liefs,
    Stella
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  31. A beautiful project Ira, perfect for a gift. Thanks for joining us at CCC.

    Liza x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hello Ira
    I am at a loss for words. This is quite incredible. Absolutely unique.
    Wishes
    Lynne

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Love your inspiration story about the accordian. It's such a stylishly wonderful way to present a gift for to your Italian friend !

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik ben blij dat je de afdrukjes leuk vond :))
    wat is dit weer geweldig wat je hebt gemaakt!
    echt een super idee!! deze zal ik onthouden!
    groetjes annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. That card is just amazing,Ira!!
    Beautiful!!
    Hugs,
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. That is so clever! I am sure he appreciated it! However did you make that keyboard - it must have taken hours!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. you never cease to amaze me!! That is a great idea!! Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  38. It took me two visits and a total of 3 looks before I realized that this wasn't a real accrodian! Your idea is so so clever!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat jullie een reactie voor me willen achterlaten. Ik lees ze altijd met veel plezier! Omdat er tegenwoordig zoveel spam binnen komt, is het helaas niet meer mogelijk om anoniem een berichtje achter te laten...
Thank you so much for leaving me your comments, I always enjoy reading them immensely! Because I keep getting loads of spam messages, it is no longer possible to leave anonymous comments...

♥♥♥Ira♥♥♥

09 10