Mijn zeer gewaardeerde volgers - My dear and much appreciated followers

donderdag 6 september 2012

Books Fall Open, You Fall In...

Hebben jullie dat nou ook? Dat je alles om je heen vergeet wanneer je een boek aan het lezen bent en echt hélemaal in het verhaal opgaat? Nou, zo vergaat het mij in elk geval. Ik verfilm een boek in m'n hoofd, zie scène voor scène voor me, zeker wanneer het goed beschreven is. Toen ik door mijn vintage-collectie aan het neuzen was, kwam ik een foto van Lily Elsie (een beroemde 19e eeuwse Engelse actrice) tegen mét een boek! Daar wou ik iets mee doen en deze canvas is het uiteindelijk geworden. Heb hier linnen voor gebruikt en hier ook de foto van Lily op geprint. Ik vind het juist zo mooi dat ze hier net even opkijkt, vandaar de quote...
Does the same go for you girls, too? That you tend to forget the entire world around you once you're in the midst of a good book? That you are so caught up in the story that you don't hear a thing anymore? Well, that's what it's like for me. I'm creating entire films in my mind, especially when the book is well written. Whilst browsing my vintage photo collection I came across this lovely photo of Lily Elsie (a famous 19th century British actress) with a book! I so wanted to use this photo and so I altered this canvas using mainly burlap on which I printed Lily's photo. I so love the fact that she has her eyes wide open whilst reading, hence this particular quote:
Gebruikte materialen - supplies:
Melissa Frances (parels - pearls) @ My Crafty Heart
My Crafty Heart (kunsthars bloem - resin flower) @ My Crafty Heart
Prima Marketing (grote bloem in rechter bovenhoek - large flower in right hand corner) @ My Crafty Heart
I'd like to link this to:
City Crafter (#125 Monochromatic)
Everybody-art-challenge (#203 Vintage)
Simply create too (#21 So old or vintage)
Tuesday throwdown (#114 Back to books)
Vintage udfordring (#46 Love - the love of books)
Little miss muffet (#43 Writing)
Let's create challenges (#53 Anything but a card)
My mum's craft shop challenges (#73 Anything goes)
Crafty calendar challenge (#Colour challenge, brown and creams)
Tuesday Alchemy (#30 Anything goes)
Paperminutes (#233 Combination old-new = old canvas - new alterations)
Papertake weekly (#Anything goes)
Crafts and me challenges (#100 Add a flower)
Anonyme scrappere (#50 Buttons and ribbons, lace etc.)

NIEUWS - NIEUWS - NIEUWS - NIEUWS:
Teresa van My Crafty Heart heeft weer prachtige nieuwe items toegevoegd aan de winkel, zoals paper pads van First Edition en Glitz Design, schitterende stanzen van Cheery Lynn en niet te vergeten de nieuwe stanzen uit de wintercollectie van Memory Box, echte must-haves en mooie embellishments van Prima Marketing! En wat ook nog geweldig leuk is, is dat ons team is uitgebreid met 2 nieuwe, zeer getalenteerde collega's, Lisa van Wishcraft en Liz van Liz's Creative Corner. Enig om met hen samen te mogen werken!
NEWSFLASH - NEWSFLASH - NEWSFLASH:
Teresa of My Crafty Heart has added so many gorgeous new items to her craftstore, such as paper pads of First Edition and Glitz Design, stunning Cheery Lynn dies, new Memory Box dies from the winter collection, real must-haves and lovely Prima Marketing embellishments! And I'm happy to tell you that two new, very talented girls, Lisa from Wishcraft and Liz from Liz's Creative Corner have joined our team. So wonderful to be working with them both!

Jullie zijn nog niet van me af vandaag, ha ha ha!! Ik wil jullie nl. ook nog deze schitterende award laten zien die Odetta van Somerset Garden speciaal heeft ontworpen en aan mij heeft toegekend, is hij niet prachtig? Hij is helaas niet overdraagbaar... Helemaal in haar zo kenmerkende romantische stijl. Ik durf hier niet te zeggen wat ze me schreef, want oef, daar kreeg ik toch wel een paar stevige rode wangen van zeg... Nogmaals heel hartelijk dank, je bent een schat! Ik ben supertrots and zeer vereerd!!
I'm not leaving you girls be yet, LOL! I'd also like to show you this precious and gorgeous award that Odetta from Somerset Garden has designed and given to me, don't you just love this? Unfortunately the award cannot be passed on... It's entirely in her own romantic style. I'm afraid to repeat what she wrote to me, because phew, to be honest I had a couple of really red hot cheeks... Thanks again dear friend!! I'm so proud and honoured!

71 opmerkingen:

  1. Such a beautiful canvas Ira! Once I start reading I am not happy until I have completed the whole book !

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a beautiful book!! Love the vintagelook and the lovely ribbons :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gorgeous and beautiful Ira just love the pic
    Hugs Dianne xx :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig die canvas, helemaal romantisch, en ja dat van die boeken heb ik ook, kan helemaal opgaan in een boek, de ultieme ontspanning, je award is prachtig, en zeer verdiend, groetjes Gemma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Congratulations on your award Ira, you so deserve it. Your altered canvas looks beautiful and the photo printed out beautifully onto the fabric.
    I must admit I haven't read a book in years, but I do remember losing myself in them - when I used to travel to work on the London Underground, many a time I missed my stop due to be engrossed in a story!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een prachtig vintagekaartje, errug mooi. Liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nou nou als jij iets op je blog zet is het een heel verhaal.
    Maar dat is toch helemaal geweldig speciaal voor jouw ontworpen award hij is ook heel mooi en kleurrijk proficiat ermee.

    Nou je canvas is helemaal geweldig wow schitterend gemaakt.
    waar hang en zet jij dat allemaal neer.
    Je maakt zoveel mooie creaties.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh... het is weer een waar kunstwerkje geworden! En zo leuk, ik zie dat jij met dezelfde soort spulletjes werkt als dat ik ook graag doe, zoals die metalen embellishments en in die heerlijke vintage stijl.
    En van dat lezen is heel herkenbaar, ik maak er ook altijd "mijn" film van.
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammergenoeg heb ik die concentratie de laatste tijd niet meer. Hoop dat het wel weer terugkomt. Wat een schitterende canvas heb je gemaakt zeg! Echt een plaatje.
    Gefeliciteerd met je award.

    Groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh wowww Ira,wat is dit mooi,echt beelschoon meis.
    Ben er weg van,zit echt te kwijlen.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ira, wat prachtig gemaakt! Heel stijlvol en adembenemend mooi! Helaas ontbreekt het mij een aantal jaren de concentratie om boeken te lezen die geduldig op mij liggen te wachten. Maar over een tijdje heb ik er vast meer tijd voor :)! Want hoe heerlijk is het om even uit het dagelijkse leven weg te zijn door een meeslepend verhaal. Mijn award heb jij zeer terecht verdiend om dat jij voor mij de ultieme Mood Papercrafter bent. Dat wat in jou opkomt maak jij met papier tot een betoverend mooie creatie! En heel vaak zitten wij, zonder dat wij dit van elkaar weten, met dezelfde materialen en thema's te stoeien, hahaha. Hoe bijzonder is dit en dat maakt ons tot soul sisters in het papier.
    Liefs, Odetta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. helemaal geweldig ira
    je verhaal je canvas echt alles
    je bent zelf ook een geweldig mens
    hoe dat jij de dingen verwoord
    prachtig

    lieve groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ira I am speechless at the beauty of this canvas. When I tell you that I have started to collect Gladys Copper and also Miss Lily Elsie postcards then you will know why my heart is skipping a beat. On top of that we share a passion for books. I definitely need to keep my eyes open for this particular image of Lily Elsie.
    Your delicate touch brings everything together to tell a story on the canvas.
    Wishes
    Lynne
    P.S. Ira, I intended to e-mail you to say thank you for your contribution to my query as to what friends like to read. Of course, I could easily have guessed your answer!
    Wishes
    Lynne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Proficiat met je unieke Award, die heb je dik verdiend met al je prachtige creaties.
    Ook deze canvas vind ik fantastisch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Ira,dank je wel voor je leuke reactie op mijn blog!Ben ook bij jou lekker gaan bijlezen en viel nu echt met mijn neus in de boter(haha)wat heb je weer prachtige creaties gemaakt,dit canvas,het dienblaadje,de beschermengel,etc,het is allemaal prachtig,wat een genot dat ik je blog ontdekt heb.Ik vindt dan ook dat je die award dubbel en dwars verdient hebt!liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super mooi canvas heb je gemaakt en ja lezen is heerlijk hahahah kunnen tegen je kletsen tot ze een ons wegen.
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Ira, wat een prachtig canvas heb je gemaakt, dit ziet er weer schitterend uit!
    En ja als ik een boek lees zie ik het ook helemaal voor me, alleen lees ik niet zoveel boeken als ik zou willen. Er zijn zoveel dingen die ik wil doen, dat ik meestal alleen juist voor het slapen gaan nog wat lees.
    Gefeliciteerd met je welverdiende award!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig het canvas wat je hebt gemaakt
    Heel romantisch en super mooi zoals je het hebt aangekleed,
    Echt een genot om naar te kijken.

    Het award wat je hebt gead is super mooi zeg ,kan me heel goed voorstellen dat je daar trots op bent

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als de kinderen de deur uit zijn, krijg ik daar vast weer tijd voor, voor nu hou ik het bij mijn tijdschriften. Prachtig gemaakt weer.!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Lieve Ira, je ben een heel bezondere, toffe, liebevolle en inteligente Lady!!! Dat is een prachtige canvas. Jij bent gewoonweg, een Engel voor mij! ik wens je nog een wondermooie vrijdag en een schitterend mooi weekendje! Geniet het en laat je verwennen! Lieve groetjes van Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig, Ira,
    Miss Lily Elsie s mijn favoriet. Ik heb op Flickr. from Yahoo al heel wat foto's verzameld.
    Ik vind het zo'n mooie vrouw. Goed gedaan!
    dikke kus,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. just stunning work, love that image and the fringe on the bottom just finishes it off perfectly

    BeantwoordenVerwijderen
  23. What a beautiful canvas Ira. I have not heard of this actress but the picture is just lovely and your beautiful embellishments just complement it perfectly hugs Susan x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. WHat a stunning canvas!!! I really love the vintage feel and all the special details! Thank you so much for sharing your gorgeous creation this week at CCCB :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. this has such effortless vintage charm

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Que belo presente de sua amiga!E imagino sua viagem mental em seus livros!!! Um quadro clean e sofisticado com seu coração e que imagem!!! Ainda estou lendo sobre "Educação para crianças" e um maravilhoso livro do Osho, a quem estou amando!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. This is absolutely breath taking Ira, beautiful work as always. luv gina xx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Beautifully crafted and wonderfully designed. Thanks so much for joining in on the fun at Tuesday Throwdown.
    Berni,DT
    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Yes, Ira I am the same way with a book. Usually I can't stop at reading just one, once I've started. With a book that looks as good as yours, The story within has to be so romantic like Emily Bronte's "Withering Heights"! I love this book so much! Great job, Ira, as always! xoxo's Pam

    BeantwoordenVerwijderen
  30. How pretty this is. The texture and image are so sweet. Such a lovely job you did! And thanks for sharing this beauty with us at CCCB!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Yes, Ira, I love too read too and is whisked away to wherever the book takes me. Gorgeous canvas and such a pretty image. Deb x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. A beautiful creation Ira, a your design and colours are stunning, I love all your details and that wonderful image - such an elegant card.


    hugs
    Heather xx
    Thanks so much for joining our Everybody Art

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hi Ira,
    I do love to read too.Your canvas came out beautifully and I love the vintage feel of it.Very elegant and a great composition.
    Have a wonderful weekend.
    Hugs,
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hi my sweet friend how are you hun? This is soooooooo sooooooooooo beautiful love the colour & love the tassels............I love everything on it it really looks incredible hun!!

    Lotsa hugs Vicky xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Yes I loose myself in books ... even when I have watched a film ... for days later I think about the story continuing ..... I love your canvas ... gorgeous photo and your printed it so well ... and the sentiment is so perfect. Many congrats on your beautiful award too ... and whatever Odetta wrote ... I have no doubt that it is true ... you are a talented lady as well as a wonderful person! Have a lovely day

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ... And after all that ... I forgot to say Thank you for playing at CCCB!

    BeantwoordenVerwijderen

  37. So dreamy and beautiful!

    I am the same with books! When I am involved with it - that's the end (I am talking about really really good books that don't let you go).
    What's your latest reading? I've just finished "The Senator's Wife" by Sue Miller (liked it a lot) and started "The Unburied" by Charles Palliser.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een prachtig, maagdelijk wit, romantisch canvas ...

    groetjes,
    Sonja

    PS: bedankt voor je reaktie laatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Gorgeous canvas, Ira! Wonderful vintage photo and beautiful details! Thanks for sharing it for the Little Miss Muffet Challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Eine liebevolle Detailarbeit Ira, das hast du wunderschon gewerkelt!

    Ich wünsche dir ein schönes und sonniges Wochenende zu deinem Geburtstag!

    Lieben Gruß
    Majo

    BeantwoordenVerwijderen
  41. This is really lovely, beautifully crafted.

    Thank you for joining us at Crafty Calendar challenge and good luck.

    Jo x

    BeantwoordenVerwijderen
  42. je canvas is erg mooi geworden Ira en je award
    welverdiend!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  43. So lovely Ira. Thanks for joining us for LMMS writing challenge - Deb

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hi Ira, it's so lovely to be working with you too hun, you've made me feel so welcome thank you, love your creation, so beautiful,
    I did laugh when I read what you wrote, as I too go into my own little world when I read, I don't hear a thing that's being said, so my family all fall about laughing and say oh no mums off again lol,
    hugs Liz xx

    BeantwoordenVerwijderen
  45. What a lovely canvas, Ira! Sadly, I don't get lost in books as my eyes aren't stange with long term reading!! Now crafting is ok! Your creations are always so delicate and gorgeous! Love my visits! Have a great weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. hi Ira :) WOW!!! I love this , you are very talented :)
    thanks for joining at LCC :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hi Ira,

    wie romantisch, ist die schöööööööööön... <3
    Ich bin sprachlos.

    LG, Heike

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ooh Ira my lovely...first of all, love your new Blog header and side pictures, you choose the most amazing designs...that quote is so very true isn't it? there's nothing better than a good book. I love your album Ira and so beautifully embellished, you have such an amazing eye for detail as always and love those tassles too:) it reminded me how I used to read such a lot more when I was a teenager, I read so many Enid Blyton books, probably all of them! - and do you know, I think looking back, I don't think I have ever enjoyed books as much as those of Enid's?! Congratulations on winning Odetta's fabulous award, so very well deserved...and thankyou for welcoming our new lovely DT ladies:) have a lovely weekend my friend;))) Big Hugs, Teresa xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Love the vintage design of this card. Thanks so much for your visit and leaving the lovely comments. Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  50. I definitely zone out when I read and I'm sad to say let everything else drop. LOL I love the look of the image and sentiment printed on the fabric. It's lovely. :-) Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Precioso Ira, me encanta como siempre, tus trabajos son bellisimos!!!Me gusta como quedo la foto impresa, hace unos años imprimi sobre canvas, pero en colores, me gusta mas como queda en estos colores.
    Precioso el regalo que recibiste, me encanta!!
    Besos querida amiga!!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Je canvas geïnspireerd door de actrice is schitterend, zeg! Mooi sfeertje heb je neergezet en heel mooi gemaakt.
    Ik houd erg van lezen, maar overdag komt er weinig van, dus dat is bij mij lezen in bed voor het slapen gaan.
    De mooie award heb je dik verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hey there, party girl, happy birthday and many, many, returns!!! Veel liefs & een dikke knuffel, Odetta

    BeantwoordenVerwijderen
  54. This is beautiful Ira! Your details are all so pretty and I love the image you've used :o)

    A little birdie tells me it's your birthday - hope you're having a fabulous day! Hugs, Lisa x

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Mooi zeg je nieuwe blogheader!
    Prachtig deze mooie vintage canvas en wat een mooi plaatje!
    Ik heb dat ook hoor als ik aan het lezen ben, heerlijk even niet aan andere dingen denken.
    Ik wil ook altijd eerst het boek lezen als er een film van gemaakt is omdat je dan inderdaad zelf een beeld kunt vormen en soms komt dat dan helemaal niet overeen met de film maar vaak ook wel .
    Geniet lekker na van deze speciale dag en van een heerlijke warme zondag!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Beautiful, love the image and all of your lovely details :)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. This is a gorgeous vintage creation and the image is absolutely perfect.

    Shelby

    BeantwoordenVerwijderen
  58. I know I don't stop in here a lot. But I just wanted to tell you I really do admire your work and a little birdie told me it was your Birthday.. I do hope you had the best day ever!!

    Hugs~

    BeantwoordenVerwijderen
  59. WOW! Die creativiteit van jou valt niet te evenaren Ira! Wat prachtig weer!
    Liefs, San

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wow! this is gorgeous Ira… what a beautiful vintage image… and I love the quotation… and the lovely fringe detail and pearls…everything is just perfect… it's exquisite…!!
    Well done on your award … totally well deserved !!!
    Hope you are having a great weekend!
    Big Hugs
    Sue xx

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Wow this is really stunning work,love the design.

    I love your work very much:):)

    I hope you have had a wonderful birthday:):)

    Hugs Merethe

    BeantwoordenVerwijderen
  62. This is simply stunning!! I love the vintage feel to it.
    Thanks for sharing with us at Tuesday Alchemy this week.
    Shell x

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ik ken dat gevoel Ira. Dat je helemaal opgaat in een boek en het bijna niet neer wilt leggen om wat anders te doen. Je hebt dat gevoel mooi vertaald in dit prachtig albumpje. Heel vintage en mooi. Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  64. beautiful card sweetie!!
    Thanks for joining us at Tuesday Alchemy Challenges!!
    hugs
    xMx

    you can visit
    http://whenthescraphitsthefun.blogspot.com/
    for my free digis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Beautiful Vintage Card Ira, lovely muted colours, thanks for joining us at LMMS. Joey x

    BeantwoordenVerwijderen
  66. gorgous creation thanks for joining us at MMCS hugs Jill xx

    BeantwoordenVerwijderen
  67. This is just absolutely stunning! Thanks so much for sharing it with us at Tuesday Throwdown this week.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Oh, absolutely - I don't hear or see a thing while I'm reading! Gorgeous photo that you made even more lovely with beautiful embellishments - love it!!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Helt underbart vackert!

    Tack för att du deltar hos Vintage Udfordring :)
    Kram Nelle

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat jullie een reactie voor me willen achterlaten. Ik lees ze altijd met veel plezier! Omdat er tegenwoordig zoveel spam binnen komt, is het helaas niet meer mogelijk om anoniem een berichtje achter te laten...
Thank you so much for leaving me your comments, I always enjoy reading them immensely! Because I keep getting loads of spam messages, it is no longer possible to leave anonymous comments...

♥♥♥Ira♥♥♥

09 10